slotracing

sopularity

Slotracing Tongerlo

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    otoclubje // Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AzzKickr

BerichtGeplaatst: 12-09-2012 12:10:55    Onderwerp: Slotracing Tongerlo Reageren met citaat
Goedemiddag.

Via deze weg wil ik ons al even kort voorstellen. Ik ben Kirsten Geukens, zoon van Willy Geukens uit Herentals.

Mijn vader is al sinds het Jura Tijdperk actief in de slotracerij en ik heb de microbe overgenomen op jonge leeftijd.

Een 10 a 15 jaar geleden Wij waren actief in de club in Itegem in de Kempen, "Scuderia Fiamenga", waar we een clublokaal hadden met een top-Fleischmann 4 baans van een meter of 45. Hierop werden elke vrijdagavond clubraces gereden en ook tal van internationale kampioenschappen, georganiseerd door Tamar en vrienden. Wij hebben destijds deelgenomen aan het Benelux Ninco ITC (DTM) kampioenschap en ben zelf de vice Benelux Ninco F1 kampioen van anno hetisalveeltelanggeleden.
Helaas moest de club haar deuren sluiten wegens onenigheid met de eigenaar vh lokaal destijds en is alles toen op zijn gat gevallen. De meesten stopten gewoon met slotracen, een deel ging verder naar andere oorden en een deel ging terug naar het thuisracen op de zolder.

Inmiddels zijn we weer veel jaren verder en heeft men vader samen met een vriend van hem een geschikt lokaal gevonden in Tongerlo, deelgemeente Westerlo, waar de 2 heren intussen druk aan het bouwen en testen zijn aan een 60meter lange Ninco 4-baans. Deze is nog niet publiekelijk operationeel en zit nog in testfase. Alles wordt ook zelf bekostigd en daarom is alles ook een beetje beperkt voorlopig; simpele tijdsregistratie, geen start-stop systeem, maar daarom zeker niet minder fun !

We nemen het stap voor stap en hebben niet meteen de bedoeling een competitiebaan te prepareren wegens het beperkte budget, maar mss groeien we daar wel naartoe de komende maanden/jaren.

Anyway, aangezien het al zo lang geleden is dat we nog een eigen baan hadden, komen we binnenkort (mss volgende vrijdag al, 21/09/2012) eens kijken en kennismaken en de hedendaagse technieken bezichtigen kwa baan- en autopreparatie.

Wij zullen ook tijdig laten wanneer de Tongelse baan operationeel is zodat leden van 't Otoclubje ook kunnen langskomen uiteraard.

Groet,
Kirsten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
michel

BerichtGeplaatst: 16-09-2012 21:46:14    Onderwerp: Reageren met citaat
mogen die van SRL leuven ook is binnenspringen dan?
heb op jullie "oude" baan gereden in mechelen, daar staat ze bij DSCA, en is een toffe baan.
michel
Terug naar boven
AzzKickr

BerichtGeplaatst: 17-09-2012 08:46:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Uiteraard, alle slotracefans zijn welkom !

De openingsavond zal op 27 oktober zijn. Dan is iedereen uitgenodigd de baan te komen ontdekken. Tegen die tijd zou de baan fatsoenlijk operationeel moeten zijn en de “kinderziektes” weggewerkt.
Na 27 oktober kan er, mits kleine bijdrage per avond voor den elentriek, geraced worden. Welke dagen weet ik echter nog niet op dit moment. Die details kan je bij de clubleiding Willy/François wel bevragen.

Die Fleischmann baan is eigenlijk een herwerkte versie tov hoe ze eruit zag in onze club in Itegem in een poging de club te reviven, maar das niet gelukt. Zoals ze in Mechelen ligt, hebben wij er nooit op gereden. Is ze dan verkocht geweest of verhuurd ? Ik weet het niet.

Ik houd me op dit moment vooral bezig met de baan te testen en probleemzones aankaarten en vooral ook verschillende setups aan het uitproberen. Mijn competitiewagens van uit de tijd in Itegem zijn compleet waardeloos op deze Ninco baan Shocked Very Happy Ik kan evengoed zonder banden rijden ! We hopen om de juiste setup te kunnen vinden voor op een Ninco baan (fatsoenlijk) zonder magneten te kunnen rijden. Ik heb nu een boel banden besteld van verschillende merken en types en om mij daarbij te helpen, zou ik men licht eens willen gaan opsteken bij anderen. Momenteel zijn dat echt nog rampen in vergelijking met de Fleischmann baan. Dus ik ben benieuwd hoe en of ze dat klaarkrijgen in ’t Otoclubje ea. Totdat ik dat voor elkaar heb gekregen, zou ik een magneet sterk aanraden op onze piste of het is huilen met pet op …

Wij hebben trouwens 2 versch. regelaar aansluitingen: de originele Ninco Jack plug en 3-voudige banaanstekkers. Houd hier rekening mee, we hebben geen XLR/XTR pluggen en (voorlopig) ook nog geen verloopstukken van het ene naar het andere.

Dus ik zou zeggen: zegge het voort; iedereen welkom op 27 oktober. Adres: “Sporta” Sportcentrum Tongerlo, Geneinde 2, 2260 Tongerlo (deelgemeente Westerlo). De baan ligt onder de cafetaria. U komt de cafetaria vh sportcomplex binnen en zal in het midden een trap naar beneden kunnen nemen.

Kleine insiderstip nog meegeven van de testpiloot/Tongelse Stig himself (ikke dus Razz ) : wagens met hoge topsnelheid zullen een klein streepje voor hebben op de piste Wink
Terug naar boven
michel

BerichtGeplaatst: 17-09-2012 22:12:17    Onderwerp: Reageren met citaat
is dat niet het lokaal waar de underground racers zaten na hun eerste locatie?
en/of de baan van bij softi?
Terug naar boven
AzzKickr

BerichtGeplaatst: 18-09-2012 07:05:38    Onderwerp: Reageren met citaat
michel schreef:
is dat niet het lokaal waar de underground racers zaten na hun eerste locatie?
en/of de baan van bij softi?

Hey Michel,

Klopt, dat is idd dezelfde locatie als ik mij niet vergis. Echter dit is een geheel nieuwe , grotere baan die ook veel beter in elkaar zit/rijdt Wink
Terug naar boven
AzzKickr

BerichtGeplaatst: 27-10-2012 20:03:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Goedenavond beste racers,

De opening is achter de rug en was een klein fiasco. Ik wil via deze weg ook de correcte info de wereld insturen: na aankomst van leden van DSCA Mechelen werd al snel duidelijk dat we met een zeer vreemd probleem zitten: elektronische regelaars werken niet, enkel analoge. De oorzaak is onbekend. Helaas is het hierdoor ook tot een verbale schermutseling gekomen tussen 1 van de eigenaars van de baan en mensen van DSCA, met alle gevolgen van dien.

Ik heb me onmiddellijk ge-excuseerd en tevens ook gedistantieerd van dit voorval. Heel erg vervelend allemaal en ikzelf zal ook niet meer in Tongerlo komen, tenzij op uitnodiging van men vader om de gemoederen wat te bedaren.

Ik ben nu ook lid bij 't Otoclubje !

NOGMAALS: kom voorlopig nog niet naar Tongerlo om problemen te vermijden, zowel met uw apparatuur als discussie met de eigenaar(s).

Laatst aangepast door AzzKickr op 07-04-2014 19:24:30; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
frp1700

BerichtGeplaatst: 30-10-2012 23:38:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoi Kirsten,

Jammer om te moeten lezen dat de opening zo dramatisch is verlopen. Hopelijk komt het toch allemaal goed.
Ikzelf was van plan om toch nog eens een keertje te gaan kijken, in de hoop je pa en jou nog eens terug te zien na al die jaren!

Wat betreft je vraag ivm de Fleischmann baan die bij DSCA staat, in de layout zoals ze daar staat, is een herbouwde versie van die indertijd bij Leo stond in Itegem. De baan heeft in de huidige layout ook nog bij Luc Roels gestaan in Ramsel...

Groeten, Tim (ex-Scuderia Fiammenga)
Terug naar boven
AzzKickr

BerichtGeplaatst: 07-04-2014 19:35:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Ondertussen is trouwens alles verholpen en wordt er nog steeds hard aan de baan gewerkt. Het begint er knap uit te zien !
Terug naar boven
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    otoclubje // Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: